28.2. – Mezinárodní dodavatel pro automobilový průmysl Brose si v rámci II. etapy výstavby Ostrava Airport Multimodal Park (OAMP) u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově pronajal celou halu D. Jedná se o 12 000 metrů čtverečních industriálních prostor a 1 500 metrů čtverečních kanceláří. Brose bude ve svém novém závodě v Mošnově vyrábět konstrukce sedadel pro různé výrobce automobilů od září 2025.
Aktuálně
28.2. – Počínaje touto sobotou 1. března se po zimní technologické přestávce vracíme k opravě dalších částí průtahu Říčan, ulice Černokostelecké. Rekonstrukcí letos projdou zbylé dvě třetiny trasy. Uvedl to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
27.2. – Značka Mercedes-Benz obsadila v Česku opětovně první místo v registracích nákladních vozidel nad 6,5 tuny celkové hmotnosti. Na tiskové konferenci v Praze to včera oznámili zástupci společnosti Daimler Truck Česká republika.
27.2. – Za návrhy opatření Komise v rámci Clean Industrial Deal (CID) je snaha začít řešit zásadní problémy včetně vysokých, globálně nekonkurenceschopných cen energií, přebujelé byrokracie včetně povolovacích procesů či pravidel veřejné podpory či zaostávání v digitální oblasti nebo nedostatku investic. Samotný Clean Industrial Deal je ale spíše jen obecný dokument s návrhem opatření, která jsme od Komise již v různých podobách slyšeli. Varovným signálem pro byznys je, že Komise i nadále trvá na snížení emisí o 90 % do roku 2040 a uhlíkové neutralitě do roku 2050, čímž fakticky velmi omezuje možnost změny. Pro byznys budou důležité konkrétní akce a legislativní návrhy s viditelnými efekty. Upozornil na to Svaz průmyslu a dopravy ČR.
SVOD Bohemia: Stát poptává na severovýchodě Čech hybridní vozidla navzdory proklamované elektrizaci
27.2. – Osobní železniční dopravci ze sdružení SVOD Bohemia upozorňují na zásadní rozpor mezi strategickými dokumenty státu a aktuálním nabídkovým řízením na zajištění dálkové železniční dopravy v regionu Severovýchod. Ministerstvo dopravy schválilo koncepci rozvoje elektrické trakce, která počítá s urychlenou elektrizací klíčových úseků a snížením závislosti na fosilních palivech, avšak v aktuálním výběrovém řízení požaduje hybridní vozidla, která kvůli chybějící elektrizaci z 85 % výkonů pojedou na naftový pohon a z 15 % budou poháněna stejnosměrným proudem. Vozidla musí být zároveň schopna být napájena střídavou trakcí, která se ale na předmětných tratích nevyskytuje. Stát tak poptává zcela unikátní soupravy, jejichž náklady budou po dobu smlouvy o několik miliard korun dražší, než by stál provoz elektrických jednotek. Tento postup je nehospodárný. Dopravci proto požadují, aby stát pro linky R14A, R14B, R21, R22 a R24 zajistil adekvátní úpravu drážní infrastruktury.
27.2. – Investiční aktivita na trhu komerčních realit v České republice vystřelila v posledním čtvrtletí roku 2024 prudce vzhůru. Dokončeno bylo několik významných transakcí, jejichž celkový objem činil 740 milionů eur. Dominantním zdrojem investic zůstával i v tomto období český kapitál. Značnému zájmu investorů se těšil zejména maloobchodní segment. Po období rostoucích výnosových měr v letech 2022 a 2023 se „prime yieldy“ v roce 2024 stabilizovaly, a trh tak našel novou cenovou rovnováhu. Vyplývá to z pravidelného kvartálního průzkumu společnosti Colliers.
27.2. – Škoda Auto dosáhla významného milníku: ve svém závodu ve Vrchlabí vyrobila již šestimiliontou automatickou převodovku DSG s přímým řazením. Jedná se o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku řady DQ 200, která v různých obměnách nachází uplatnění u celé řady modelů Škoda, od modelu Fabia až po vůz Superb. Závod Škoda Auto ve Vrchlabí dodává tento komponent zároveň i do dalších modelů koncernu Volkswagen. Pro dosažení efektivní výroby a optimalizaci procesů využívá podnik nejmodernější technologie průmyslu 4.0 jako je například digitální dvojče, chytrý manipulační robot a další technologie, které přispěly k dosažení rekordního počtu téměř 710 600 převodovek v roce 2024. Škoda Auto ve Vrchlabí je rovněž od roku 2020 prvním závodem značky, který dosáhl uhlíkově neutrální výroby.
27.2. – V roce 2024 přepravily pobočky společnosti cargo-partner v Maďarsku, na Slovensku a v České republice prostřednictvím iniciativy HHLA Pure celkem 15 706 TEU klimaticky neutrálním způsobem, což představuje výrazný nárůst oproti předchozímu roku. Společnost plánuje v budoucnu objem klimaticky neutrální přepravy dále navyšovat.
27.2. – Společnost DT – Výhybkárna a strojírna (DTVS) vstupuje do roku 2025 s rekordním objemem nových zakázek. Velký podíl stále tvoří zahraniční projekty, kdy se na DTVS obracejí noví i tradiční zákazníci. V Německu, jednom z klíčových exportních trhů společnosti, aktuálně hodnota objednávek překračuje 165 milionů korun. Kromě německých projektů bude společnost dodávat také do dalších zemí – Švédska, Velké Británie, Itálie, Kanady, Portugalska, Nizozemí a tradičně na Slovensko.
26.2. – V prvním měsíci letošního roku sjelo z linek tuzemských výrobců meziročně o 14 % osobních vozidel méně, konkrétně 113 826 ks. Nižší výrobní hodnoty zaznamenala i výroba motocyklů se 47 vyrobenými kusy. Téměř padesátiprocentní nárůst výroby naopak vykázala výroba autobusů, kterých bylo zkompletováno celkem 426 ks. Podíl vozidel s elektrickým pohonem činil 14 % z celkové produkce, přičemž bylo vyrobeno 11 458 vozidel s čistě elektrickým a 4 490 s plug-in hybridním pohonem. Uvedlo to Sdružení automobilového průmyslu.