3.3. – Dohoda o čistém průmyslu uznává roli konkurenceschopnosti při dosahování cílů dekarbonizace. Přehlíží však kritická odvětví, která podporují výrobu a poskytují základní služby čisté mobility. Stejně tak je nezbytné zajistit, aby všechna dekarbonizační řešení byla prováděna nákladově efektivním způsobem. Upozornila na to Mezinárodní unie silniční dopravy IRU.
Aktuálně
10.3. – Rok 2024 začal v námořním průmyslu značnou nejistotou způsobenou geopolitickým napětím. Nicméně logistické subjekty se rychle přizpůsobily omezením plavby přes Rudé moře a delším dopravním trasám z Asie do Evropy a do dubna se situace stabilizovala. Novým tržním a provozním podmínkám se přizpůsobil také Luka Koper, který zachoval všechny tři přímé kontejnerové linky z Dálného východu a zároveň využil nové obchodní příležitosti v různých segmentech služeb.
2.3. – V jihočeské částí D3 po obchvatu Českých Budějovic projede denně v průměru 13 000 všech aut, na nových částech D55 až kolem 30 000 kamionů za den. „Čísla mi dělají radost v tom, že velké množství osobních i nákladních vozidel se přesunulo na nově postavené dálnice a tím se ulevilo místům, kam doprava nepatří. A jsem absolutně přesvědčen, že čísla budou ještě stoupat,“ řekl Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). ŘSD loni v prosinci zprovoznilo přes 28 kilometrů D3 z Úsilného ke Kaplici a víc než 21 kilometrů dálnice D55 z Babic do Bzence ve Zlínském a Jihomoravském kraji.
2.3. – Technická správa komunikací (TSK) zahájí v pondělí 3. března 2025 opravu dalšího úseku komunikace Českobrodská v Městské části Praha 9, a to konkrétně v úseku mezi ulicemi Pod Táborem a Rožmberská. Akce bude z důvodu koordinace s pracemi PVS, THMP, PRE a dalšími investory rozdělena do dvou etap.
1.3. – Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů.
1.3. – Správa železnic podepsala smlouvu na kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Kopřivnici. Cestující se díky ní můžou těšit na modernější zázemí, úpravami projdou čekárny, toalety a komerční prostory. Projekt zároveň přinese snížení spotřeby energií. Zhotovitelem stavby je společnost Strabag Rail. Celkové náklady dosahují 86 milionů korun. Stavební práce začnou již v dubnu a potrvají do října 2026.
28.2. – Konsorcium vedené společností E.ON získalo 45 milionů EUR z fondů Evropské unie na rozšíření nabíjecí infrastruktury pro elektrická osobní i užitková vozidla v Evropě. V rámci projektu Drive-E vznikne do konce roku 2027 celkem 1 400 nových veřejných dobíjecích bodů, které zahrnují také 430 dobíjecích míst pro těžká užitková vozidla, každé s výkonem 350 kW nebo více. Projekt pomůže rozšířit veřejnou dobíjecí infrastrukturu ve 13 evropských zemích. Díky společnosti E.ON Drive Infrastructure CZ půjdou prostředky i do budování veřejné dobíjecí infrastruktury v České republice, kde by mělo vzniknout 14 dobíjecích lokalit z celkového počtu.
28.2. – Společnost KION Group uzavřela finanční rok 2024 s vyrovnanou provozní výkonností a silnými finančními výsledky a s mírně vyšším obratem ve výši 11,503 miliardy eur (2023: 11,434 miliardy eur) vzrostl očištěný EBIT výrazně na 917,2 milionu eur (2023: 790,5 milionu eur). Očištěná marže EBIT se zvýšila na 8,0 procenta (2023: 6,9 procenta). Volné cash flow dosáhlo 702,0 milionu eur (2023: 715,2 milionu eur), což bylo podpořeno silnými výsledky a výrazným snížením čistého pracovního kapitálu. Čistý zisk meziročně vzrostl na 369,2 milionu eur (2023: 314,4 milionu eur).
28.2. – Nástupce třetího nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě za loňský rok se začal vyrábět: Škoda Auto zahájila montáž nového modelu Enyaq ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Po zcela novém automobilu Elroq je modelová řada Enyaq druhým sériově vyráběným vozem české automobilky, který využívá designový jazyk Modern Solid, jenž v sobě spojuje robustnost, funkčnost a autentičnost. Nový Enyaq se může pochlubit také vylepšenou aerodynamikou umožňující delší dojezd, udržitelnými materiály v interiéru a novými digitálními funkcemi. Výrobní linka má průměrnou denní produkci až 300 vozů modelové řady Enyaq.
28.2. – Společnost PST CLC Mitsui-Soko, která se zaměřuje na celní služby, přepravy a skladování, v únoru pro mezinárodní přepravy pořídila vlastní kamion Renault s mega návěsem. Flotilu bude nadále rozšiřovat. PST CLC Mitsui-Soko tím reaguje na požadavky zákazníků, kteří vidí výhodu vlastních kamionů přepravce v tom, že má zboží pod plnou kontrolou.