29.7. - Daimler Truck jako jeden z největších světových výrobců užitkových vozidel posouvá udržitelnou dopravu vpřed. Cílem společnosti je do roku 2039 nabízet na hlavních globálních trzích (EU30, USA, Japonsko) pouze nová vozidla, která jsou při jízdě uhlíkově neutrální. Technologie pohonu na bázi vodíku tak mohou být optimálním řešením, zejména pro velmi flexibilní a zvláště náročné aplikace v těžké a dálkové přepravě.
Aktuálně
29.7. – České dráhy nasadily v Plzeňském kraji do pravidelného provozu s cestujícími první moderní regionální vlaky RegioFox. „Lišky“ začaly jezdit na osobních vlacích na trati Plzeň – Žihle. Do začátku nového grafikonu v prosinci letošního roku by do Plzeňského kraje mělo být dodáno celkem deset RegioFoxů.
29.7. - Společnosti CROSS Zlín, která se zabývá vývojem a výrobou technologií pro silniční provoz, loni vzrostly tržby z prodeje výrobků a služeb na 586,8 milionu korun, předloni činily 485,2 milionu korun. Firmě se také zvýšil zisk, loni po zdanění činil přes 101 milionů korun, o rok dříve necelých 33 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné na serveru justice.cz.
29.7. - Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce trati z Kyjic do Chomutova. Přestavbu bezmála osmikilometrového dvoukolejného úseku pod Krušnými horami provedou společnosti COLAS CZ a COLAS Rail. Jejich nabídková cena byla 1 925 599 284 korun. Modernizací projdou dvě zastávky, současně se zvýší traťová rychlost. Zahájení prací je v plánu letos v srpnu, hotovo bude v polovině roku 2027. Předpokládané celkové náklady stavby přesahují 3 miliardy korun.
29.7. - Vliv dotací od státu i Evropské unie na rozvoj nákladní kombinované dopravy, které měly posílit přepravu zboží po železnici či vodě a snížit dopravu po silnicích, je minimální. Místo toho silniční nákladní doprava roste, uvedl dnes Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v tiskové zprávě k výsledkům kontroly dotací. Železniční nákladní doprava navzdory dotacím podle zprávy stagnuje a vodní nákladní doprava téměř neexistuje. Ministerstvo dopravy v reakci na výsledky prověrky sdělilo ČTK, že železniční dopravu ve sledovaném období negativně zasáhla pandemie nemoci covid-19 i pokles přepravy uhlí a dalších komodit. Je podle úřadu také potřeba investovat do zvýšení kapacity tratí.
29.7. - Plzeňský kraj dokončí s předstihem napojení severního Plzeňska a Rokycanska na dálnici D5, která vede z Prahy přes Plzeň na Německo. Nová silnice o délce 5,4 kilometru za 360 milionů Kč s DPH je druhou největší silniční stavbou za 24letou existenci kraje. Odvede silnou a přibývající tranzitní dopravu z centra Rokycan, Oseku a Litohlav, zvýší bezpečnost a umožní rozvoj území. Dodavatel, firma ROADFIN, chce dokončit náročnou stavbu příští rok, řekl ČTK náměstek hejtmana Pavel Čížek. Podle smlouvy měla být silnice, která napojí na D5 Radnicko, Kralovicko i Rakovnicko, hotová až v polovině roku 2026.
28.7. - Jedna z nejstarších strojíren v České republice nasadí po 192 letech od svého založení do výroby prvního robota. Robotické pracoviště od firmy Cloos v Pražské strojírně výrazně zrychlí a zkvalitní výrobu skříní výhybkových systémů, odvodnění a dalšího příslušenství tramvajových tratí. Jediný robot nahradí práci dvou vysoce kvalifikovaných svářečů. Celková investice dosáhla výše 7 miliónů korun.
28.7. - Dvě frekventovaná nádraží na trati z Liberce do saské Žitavy čeká už letos celková rekonstrukce. Jako zhotovitele staveb v Chrastavě a Hrádku nad Nisou vybrala Správa železnic společnost Skanska, která podala souhrnnou nabídku ve výši 1 238 755 536 korun. Stanice projdou kompletní přestavbou včetně nádražních budov, změní se rozmístění nástupišť. Zahájení prací na obou místech se plánuje v září, dokončení příští rok v listopadu.
28.7. - Téma ochrany životního prostředí a s ním spojené redukování emisí uhlíku a jeho ekvivalentů (CO2e) je stále na pořadu dne a v logistice obzvlášť. Přeprava nákladu a skladové operace jsou totiž zodpovědné až za 11 % vypouštěných emisí, a zatímco v osobní dopravě může být jedním z řešení elektromobilita, v mezinárodní nákladní přepravě je tento milník ještě poměrně daleko. Dostupnější alternativou mohou být biopaliva.
27.7. - Výstavba prvního úseku vysokorychlostních železničních tratí (VRT) mezi Brnem a Přerovem by měla začít v příštím roce. Práce na úseku mezi Brnem a Břeclaví začnou v roce 2026, úsek Moravská brána pak nejpozději v roce 2028. Na pražské konferenci pořádané Svazem podnikatelů ve stavebnictví to včera řekl ministr dopravy Martin Kupka.