Aktuality ze světa 34/2019

Aktuality ze světa 34/2019

27.8. – LOGISTIKA – LKW Walter: 10 000 návěsů a žádná motorová vozidla. Zákazníci rakouské společnosti LKW Walter nepozorují váznoucí dopravu na Brennerské ose. Ačkoli je firma vzdálená pouze pár set metrů od vysoce frekventované dálnice A12 a trasy inntalské dálnice, sází v moderní kufsteinské filiálce na kombinovanou dopravu v severojižní ose. Pro tradiční podnik to je řešení, když na přetížených silnicích a hlavně v alpském tranzitu narůstá dopravní omezení. Čísla dávají této strategii za pravdu: LKW Walter rostl v posledních letech každoročně mezi 5 a 10 procenty. Rakouská logistická společnost organizuje především ucelené zásilky po silnici a v kombinované dopravě, a to v celé Evropě i do a z Ruska, Střední Asie, Blízkého východu a severní Afriky. Již od roku 1984 hraje přitom kombinovaná doprava důležitou roli. Zejména v kombinaci železnice/silnice, ale také v krátké námořní dopravě. LKW Walter proto knihuje dlouhodobě pevné kapacity na námořních lodích a ve vlacích – od jednotlivých vozů až po ucelené vlaky – po vlastní „Company Trains“. Nasazuje standardizované, pro jeřáby vhodné typy návěsů o délce 13,60 m a kapacitou 29 t či místem pro 34 europalet. Více než 10 000 návěsů je opatřeno výrazným logem firmy. Třetina jsou mega návěsy a firma disponuje ještě asi 600 plachtovými návěsy. Všechny jsou vybaveny telematickým systémem a splňují bezpečnostní požadavky podle normy EN 2642 Code XL. Vysoká standardizace umožňuje pružné a optimální plánování. Firma nemá žádná tažná vozidla. Dopravu do a z terminálů kombinované dopravy a přístavů přebírají svými motorovými vozidly speciálně školení a pravidelně kontrolovaní dopravní partneři. Pro firmu jsou zásadní k životnímu prostředí přátelská dopravní řešení. „V kombinované dopravě silnice – železnice snižujeme emise CO2 o 55 procent. Ve spojení silnice a krátká námořní doprava to je dokonce 65 procent,“ uvádí firma. Kolem 400 000 jízd nákladních aut převedl podnik v loňském roce ze silnice na intermodální dopravu, dvě třetiny z toho na železnici. Silniční dopravu mohou zajistit jen motorová vozidla s motory Euro V a Euro VI. V Porúří probíhají také zkoušky s vozidly na zkapalněný zemní plyn LNG. Společnost LKW Walter byla založena ve Vídni v roce 1924 a dodnes je v rodinném vlastnictví; zaměstnává 1800 pracovníků, kteří se s partnery a zákazníky dorozumí v 35 jazycích.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele.


spinner