​Skip Pay nabízí cashback v rámci odložené platby

​Skip Pay nabízí cashback v rámci odložené platby

3.9. - Už sedmý měsíc v řadě rostou maloobchodní tržby – Češi letos pociťují příznivé dopady zkrocení zdivočelé inflace. Zároveň se ale v uplynulých dvou letech naučili více šetřit a zbytečně utrácet nechtějí ani domácnosti s vyššími příjmy. Vedle citlivosti na slevy, která vzrostla o 61 %, a nákupní opatrnosti, která vzrostla o 54 %, Češi vyhledávají i další způsoby, jak ušetřit. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní spouští cashback portál, který zákazníkům umožní ušetřit až 5 % a e-shopům pomůže oslovit zákaznickou základnu Skip Pay a získat si tak její loajalitu.

Za poslední dva roky se podle analýzy Skip Pay zdvojnásobila oblíbenost cashbacku. 52 % zákazníků, kteří běžně nakupují především podle ceny, už cashback velmi dobře zná a vybírá si podle něj nejen obchodníka, ale třeba i banku. Prudký nárůst je způsoben mj. právě tím, že cashback už není doménou specializovaných portálů – v bankovních aplikacích s ním přijde do styku mnohem více zákazníků. Celkem jej nyní využívají stovky tisíc Čechů.

Skip Pay proto srovnává krok s bankami a buduje největší cashback portál v Česku. Posiluje tak užitečnost svého platebního ekosystému pro běžného českého zákazníka, kterého cashbackem často „loví“ právě banky. Do konce roku by na portálu mohlo být až 700 nejoblíbenějších českých e-shopů. Uživatelé budou moci jeho prostřednictvím čerpat až 5 % z každého nákupu.

„Cashback je dalším dílem do skládačky naší odložené platby. Budujeme službu, která má potenciál být plnohodnotnou alternativou ke klasickému běžnému účtu. Proto nám dává smysl, aby nabízela stejné možnosti ušetřit, jaké nabízí klasická platební karta od vaší banky,“ říká David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay. „Cashback portál přináší výhody i obchodníkům, kteří se zapojí – získají možnost zapůsobit na naši klientskou základnu. Když se jim to podaří, je to win-win. Zákazník získá e-shop, kam se bude rád vracet, protože tam vždy ušetří, a obchodník si zajistí dalšího zákazníka na nadcházející sezónu.“

Nejen sleva, ale peníze investované do loajality

Z analýzy dat zákaznického chování Skip Pay vyplývá, že zákazníci jsou letos meziročně o 61 % citlivější na slevové nabídky. Obchodníky letos před Vánoci čeká velká výzva – musí si zajistit, aby jim zákazníci neutekli k levnější konkurenci. Podle posledních dat Eurostat Češi loni téměř ve 40 % případů nakoupili online v zahraničí. A zdaleka přitom nejde jen o evropské obchodníky a tržiště. Už třetím rokem totiž do českého trhu stále více „zatínají drápy“ velká mimoevropská marketplaces – giganti jako Temu, na které letos podala stížnost Asociace pro elektronickou komerci kvůli nedodržování pravidel hospodářské soutěže a nedostatečnou ochranu práv spotřebitelů. Tato marketplaces jsou sice problémová jak z hlediska bezpečnosti, tak kvality, nabízejí ale bezkonkurenční cenu. A pro české zákazníky je cena stále zásadní faktor – podle dat Eurostatu k marketplaces putovalo 15 % českých online objednávek. Proto obchodníci hledají způsob, jak poskytnout slevy, ale zároveň je vyměnit za loajalitu, a nejen prostou akvizici. Stále častěji se také zaměřují na zkvalitňování služeb, které jim umožní vyniknout i nad výrazně levnější konkurencí.

„Prosté snížení ceny naštěstí není jediná sleva a často ani ta neúčinnější. S cashbackem od Skip Pay získají zákazníci slevu z vyúčtování za odloženou platbu ve výši až 2,5 % z ceny zboží, naši stálí klienti pak získají až 5 %. Zároveň mají zákazníci o důvod více se k obchodníkovi vrátit, což je ten nejlepší výsledek, jaký může obchodník za svou investici do cashbacku dostat,“ řekl David Filippov.

(lan)

Foto: Skip Pay

spinner