29. dubna 2020, lan
29.4. – Pražská strojírna, dceřiná společnost Dopravního podniku hl. m. Prahy, má za sebou úspěšný rok. Vyplývá to z výroční zprávy za rok 2019. Firma postupovala podle schváleného pětiletého strategického plánu, udržela ziskovost, investovala a rozvíjela partnerství na zahraničním trhu. Hospodářský výsledek před zdaněním činil 51,3 milionu Kč a EBTIDA meziročně vzrostl o 11 milionů na 74 milionů Kč.
V roce 2016 byla společnost ve ztrátě -36 milionů Kč. Díky restrukturalizaci se v roce 2017 dostala z červených čísel a dosáhla zisku necelých 10 milionů Kč před zdaněním, rok 2018 už zakončila s výsledkem 44,3 milionu Kč před zdaněním. Nyní činí hospodářský výsledek za rok 2019 před zdaněním 51,3 milionu Kč, tedy o více než 15 % oproti minulému roku, a EBTIDA meziročně vzrostl o 11 milionů Kč (17 %) na hodnotu 74 milionů Kč. Výrok auditora NEXIA AP byl bez výhrad.
Vedle dodávek pro pražský Dopravní podnik a dalším tuzemským odběratelům se firma soustředila na export. Velmi dobře se rozvíjelo partnerství se společností INNOTECH působící na území Společenství nezávislých států a s australským partnerem YARRA TRAMS. Dařilo se i v Polsku
a na Slovensku, pokles dodávek firma zaznamenala naopak v sousedním Německu a ve Švýcarsku.
„Pokračovali jsme ve strategickém programu zvyšování produktivity práce, efektivity bezpečnosti práce a v kultivaci pracovních podmínek. Investice do moderního LED osvětlení ve všech halách zvýšila bezpečnost na pracovišti, snížila ekologickou zátěž a náklady. Úplná rekonstrukce šaten a sociálního zázemí zvýšila kulturu a hygienu práce,“ uvedl Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny.
Společnost investovala i do modernizace strojního parku. Strojírna pořídila nový vertikální soustruh VSC 1050M+C pro výrobu obručí tramvajových kol a monobloků pro tramvaje, čímž splnila bod ze schváleného strategického plánu společnosti. V letošním roce společnost získá 9metrovou portálovou frézu s dvěma pracovišti za více než 25 milionů Kč. Výběrové řízení a zkoušky proběhly právě v roce 2019. „Stroj bude dovezen v létě roku 2020 a pomůže naší společnosti skokově zvýšit produktivitu na našem nejvytíženějším uzlu, kterým je frézování,“ dodal Robert Masarovič.
(lan)
Foto: Pražská strojírna