9. srpna 2021, čtk
9.8. - Vlaky příměstské pražské integrované dopravy (PID) svezly loni na území Prahy asi 31,56 milionu lidí, což je meziročně o asi 20 milionů méně. Úbytek cestujících kvůli pandemii covidu-19 zaznamenala celá síť PID. Nejzatíženější stanicí byla Praha-hlavní nádraží a nejkratší interval měla linka S7 jedoucí z Českého Brodu přes Prahu do Berouna. Železniční doprava se v rámci PID rozvíjí od roku 1992.
Na území Prahy v pracovní den projelo průměrně 1216 vlakových spojů, které přepravily přibližně 98.730 cestujících. Pro srovnání, v roce 2019, tedy ještě před pandemií koronaviru, využilo vlaky denně 161 495 cestujících.
Nejvíc spojů vyjelo loni na zmíněné lince S7, a to 132 spojů za den. Na této lince byl rovněž nejkratší interval 10 minut. Nejzatíženějším úsekem byla stejně jako předloni trať mezi Kyjemi a Libní, kde projelo 28 278 osob za den. Nejvyužívanější stanicí bylo hlavní nádraží s 38 575 cestujícími denně. Průměrná vzdálenost zastávek byla 3,72 kilometrů.
V červnu loňského roku se po dlouhé výluce a opravě vrátily vlaky na Negrelliho viadukt. Loni na jaře začala rekonstrukce trati mezi Smíchovem a středočeskými Černošicemi. Zrušena byla v prosinci železniční zastávka ve Strašnicích, neboť při modernizaci úseku z Hostivaře do Vršovic byla na Zahradním Městě a v Edenu napřímena trať, která tak přestala vést v blízkosti obytné zástavby Strašnic.
(čtk)
Foto: TJ