26.10. - Evropská divize společnosti Prologis zveřejnila údaje o svojí činnosti za třetí čtvrtletí roku 2023. Celkové portfolio Prologis na území Evropy tvořilo na konci kvartálu 21,3 milionu metrů čtverečních, z toho 4,91 milionu metrů čtverečních se nacházelo na území střední Evropy. Celoevropská nájemní aktivita se během třetího čtvrtletí týkala 750 860 metrů čtverečních, z toho 213 425 metrů čtverečních na středoevropských trzích.
Aktuálně
26.10. - Modelová řada autobusů CROSSWAY překonala výrobní rekord, když z montážní linky sjel 60 000. vyrobený kus. Tento významný milník svědčí o úspěchu tohoto mezinárodně uznávaného modelu a lídra ve svém segmentu, který v průběhu let posbíral řadu ocenění.
26.10. - Americký výrobce letadel Boeing ve třetím čtvrtletí snížil čistou ztrátu zhruba o polovinu na 1,64 miliardy USD (přibližně 38 miliard Kč) z 3,31 miliardy USD před rokem. Firma to oznámila včera v tiskové zprávě. Zhoršila nicméně odhad celoročního odbytu letounů 737.
26.10. - Oblíbené medové dorty Marlenka se nyní dostanou ke spotřebitelům rychleji. Známý český výrobce totiž spojil síly s digitální spediční platformou CargoNect. Ta je členem akceleračního programu Start it @ČSOB.
26.10. - Společná iniciativa za bezpečnost v blízkosti kolejí – Správa železnic, České dráhy a Drážní úřad – spouští pod záštitou Ministerstva dopravy celostátní mediální kampaň upozorňující na tragické následky nepozornosti, riskování a nerespektování pravidel na železnici. Kampaň využívá prázdné židle jako symbol ztráty blízkých, kterou už nelze zvrátit. Hlavní tváří kampaně je herečka Linda Rybová.
Právě vyšlo v DN č. 22
TIMOCOM: Digitalizace je zdatným pomocníkem, API rozhraní přispívá ke zvýšení efektivity
26.10. - Ruční přepisování dat ze systému do systému bezpochyby patří do minulosti. V dnešní době je kladen velký důraz na efektivitu přenosu dat, kterou může zajistit pouze digitalizace. Dopravní firmy potřebují především rychlá a přesná data. V této souvislosti společnost TIMOCOM nabízí propojení přes API rozhraní, které je pro dopravní firmy zdatným pomocníkem
26.10. - Společnost PPL představila v letošním roce řadu novinek, kterými posílila svoji pozici předního přepravce na českém trhu. Zákazníci mohou už od ledna využívat novou aplikaci mojePPL a dlouhodobě těží také z neustále se rozšiřující sítě výdejních míst. Patří k nejrozsáhlejší síti výdejních míst v Evropě v rámci DHL eCommerce. PPL nezahálí ani u méně viditelné infrastruktury – v posledním roce například otevřela hned několik dep a překladiště, která přispívají k vyšší rychlosti i spolehlivosti přepravy.
26.10. - Téměř 600 učitelů autoškol, zkušebních komisařů a zástupců odborné veřejnosti se včera v Praze zúčastnilo konference Budoucnost vzdělávání řidičů. Největší akce věnovaná vzdělávání řidičů od roku 1989 seznámila odbornou veřejnost s novinkami, které budou platné od 1. ledna 2024. Jde o možnosti pro začínající řidiče, kterými jsou řidičák na zkoušku či systém řízení od 17 let pod dohledem mentora (L17). Ministr Martin Kupka také předal ocenění významným osobnostem za dlouholetý přínos českému vzdělávání řidičů.
25.10. - Společnost PST CLC Mitsui-Soko ve velké konkurenci uspěla v soutěži The Best of Czech and Slovak Logistics. V kategorii „Nejlepší logistický projekt“ získala druhé místo za implementaci digitálního dvojčete ve skladech hotové výroby a přímého materiálu ve společnosti Philip Morris ČR v Kutné Hoře, kde PST CLC Mitsui-Soko zajišťuje outsourcing logistiky. Výsledky soutěže byly vyhlášeny v rámci konference The Best of Czech and Slovak Logistics konané na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Soutěž organizovala Logistika.Tv spolu s odbornými časopisy TechMagazín a Robotic journal, ve spolupráci s Veletrhy Brno.
25.10. - Nadcházející měsíce budou pro obchodníky nejnáročnějším obdobím roku, intenzivní přípravy a zásobování tak vrcholí již nyní. Snaha udržet vysokou kvalitu logistiky navzdory výraznému nárůstu objednávek a možnost zbavit se starostí s plánováním skladových i personálních kapacit jsou jedním z důvodů, proč stále více obchodníků svěřuje logistiku do rukou odborníků. V ČR podle průzkumu agentury Perfect Crowd tzv. fulfillment aktivně využívá či alespoň zvažuje již 33 % e-shopů, tedy o 13 % více než minulý rok. Pro ty zbývající je častou bariérou k přechodu strach z vyšších nákladů. „Opak přitom bývá pravdou, u fulfillmentu totiž obchodník platí vždy pouze tolik prostoru a operací, kolik v daném období reálně využil,” řekl Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel logisticko-technologické společnosti Skladon, která během loňského roku vyexpedovala pro své klienty zásilky do více než 170 zemí světa.