28.10. - Na nedávno dokončených nových úsecích čtvrtého koridoru se v tomto týdnu uskutečnily zkušební jízdy při rychlostech až 200 km/h. Jejich cílem bylo mimo jiné prověřit reálné chování mostních konstrukcí při jízdě vlaků nad 160 km/h. Zjištěné poznatky se vyhodnotí pro případné použití těchto konstrukcí na vysokorychlostních tratích, tedy i pro rychlosti přes 300 km/h. Zkoušky byly naplánovány tak, aby měly minimální vliv na jízdu pravidelných vlaků.
Aktuálně
28.10. - Konsorcium firem podalo námitky proti zrušení tendru, ve kterém ministerstvo dopravy hledalo poradce pro stavbu dálnice D35 formou PPP, informovaly včera Seznam zprávy. Ministerstvo dopravy tendr na stavbu úseku mezi Opatovcem a Mohelnicí zrušilo v říjnu a chtělo do tří týdnů vypsat novou soutěž. Proti rozhodnutí zrušit soutěž se však ozvaly firmy, které ze účastnily první soutěže. Konsorcium podle webu požaduje pokračování soutěže a úhradu nákladů ve výši 671 000 Kč. Ministerstvo dopravy následně ČTK sdělilo, že považuje vyčíslení nákladů za předčasné. Příští týden plánuje vypsat nový tendr. Dodalo, že očekávaný termín dokončení dálnice se nemění, počítá s rokem 2029.
27.10. - Inspekční orgán č. 4056 Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) má oprávnění od Českého institutu pro akreditaci (ČIA) k nezávislému posuzování bezpečnosti technických změn v evropském železničním systému v subsystémech Infrastruktura, Energie, Traťové řízení a zabezpečení, Palubní řízení a zabezpečení, Kolejová vozidla.
27.10. - Třetí velkokapacitní LCNG stanice na Slovensku zahájila provoz na hraničním odpočívadle Brodské. Řidičům nabídne možnost tankovat zkapalněný zemní plyn LNG, i stlačený CNG. Jejím provozovatelem je společnost Slovenský plynárenský priemysel (SPP), dodavatelem kompletní infrastruktury je Bonett.
Vyšlo v DN č. 22
Aleš Willert (C.S.CARGO): Očekáváme, že letos i přes nepříznivé podmínky udržíme stabilní výsledky
27.10 - Dopravci i logistické společnosti se v posledních letech musejí vypořádávat s rostoucími náklady. Jak na neustále se měnící podmínky reaguje skupina C.S.CARGO a co pokládá v současnosti za hlavní výzvy, na to jsme se zeptali jejího generálního ředitele Aleše Willerta.
27.10. - Návrh nizozemského studia MVRDV připravený pro tři nové letištní objekty ve spolupráci se společností NACO (Netherlands Airport Consultants) zvítězil v architektonické soutěži Letiště Praha. Návrh rozšiřuje Terminál 1 o novou budovu pro centrální bezpečnostní kontrolu, nové obchodní plochy i VIP salonky. Ve veřejné části letiště přibude budova s hotelem, konferenčním centrem a parkovištěm. Nové stavby zajistí letišti posílení provozní flexibility a další možnosti snadného přizpůsobení jakémukoli budoucímu rozšíření a přestavbě.
27.10. - Stanice Semily získala po opravené nádražní budově také moderní nástupiště a nový podchod. Stavbu, která probíhala od loňského prosince, včera slavnostně ukončila Správa železnic. Celkové investiční náklady dosahují výše téměř 218 milionů korun.
27.10. - Společnost DPD, součást největší sítě balíkové přepravy v Evropě Geopost, přináší koncovým příjemcům nový portál my DPD. Původní lokální portál s názvem DPD Kurýr končí. myDPD nabízí uživatelsky přívětivější prostředí a spoustu možností, jak si upravit doručení – například živě sledovat, nebo přesměrovat zásilku. Zahrnuje i přehlednější mapu samoobslužných boxů a výdejních míst Pickup, které si lze po registraci uložit jako oblíbené do zákaznického účtu. Nově si lze přidáním více e-mailových adres také založit “rodinný profil”, který sdružuje více účtů v jednom.
27.10. - Pražští zastupitelé včera diskutovali o tendru na druhou část metra D, který napadlo u antimonopolního úřadu (ÚOHS) vyloučené sdružení společností Porr, Vinci a Marti (PVM). Předseda kontrolního výboru Ondřej Prokop navrhl, aby město nechalo postup tendru prověřit protikorupční neziskovou organizací. Usnesení nakonec zastupitelé nepřijali, protože na jednání nebyl přítomen ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski. K tématu se vrátí na příští schůzi v listopadu.
26.10. - Kompletní obnova nádražní budovy ve stanici Písek tento týden oficiálně skončila. Celému objektu se vrátila jeho historická podoba, současně ale nabízí moderní zázemí pro cestující i dopravní zaměstnance. Na práce Správy železnic nyní naváže město Písek, které upraví přednádražní prostory společně s rekonstrukcí dopravního terminálu.