Rakousko

Ministr dopravy hodlá urychlit rozvoj dopravních cest

Rakouský ministr dopravy Hubert Gorbach hodlá letos na podzim urychlit prosazení generálního plánu rozvoje dopravních cest v zemi a zapracovat do něj nové projekty. Důraz hodlá klást především na řešení problematických dopravních uzlů, v nichž se pravidelně vytvářejí mnohakilometrové kolony. Typickým příkladem je výstavba druhých pruhů u Tauernského a Katschberského tunelu.

Také u mezinárodních tahů do sousedních reformních zemí prosazuje Hubert Gorbach rychlý postup. Další finanční prostředky by podle jeno představ mělo přinést uplatnění modelu společného financování ze soukromých a veřejných zdrojů (Public Private Partnership). „Musíme výrazně zkrátit jak plánovací fázi, tak celý schvalovací proces – bez zbytečných byrokratických průtahů. To stojí čas i peníze,“ řekl v srpnu Hubert Gorbach.

Letošní rok je z hlediska rakouské dopravní politiky jednoznačně „rokem silniční výstavby“. Na výstavbu preferovaných rychlostních komunikací letos země vynaloží kolem 1 miliardy €. „Neznamená to ovšem, že bychom nezbytně nutné investice do rozvoje železniční sítě podceňovali a přehlíželi,“ uvedl Hubert Gorbach s tím, že silně frekventované tratě používané pro mezinárodní provoz zůstávají na seznamu priorit. Seznam nejdůležitějších infrastrukturních projektů, které by měly být dotaženy do konce v co možná nejkratším termínu, již dokončila pracovní skupina spolkového ministerstva dopravy.

A

spinner