18. září 2008
Německý výrobce přípojné techniky a nástaveb Schmitz Cargobull otevřel letos v červnu ve svém provozu v severoněmeckém Altenberge nové zkušební centrum Cargobull Validation Centre (CVC). Nové zařízení svým vybavením odpovídá špičkovým pracovištím využívaným při konstrukci a vývoji motorových vozidel.
Centrum je vybaveno extrémními zátěžovými moduly, které umožňují simulovat dlouhodobé zatížení návěsu v provozu. Reálný silniční test o délce jednoho milionu kilometrů lze díky nim v laboratorních podmínkách uskutečnit během pouhých šesti týdnů. Obdobná zařízení používají běžně všichni přední výrobci nákladních motorových vozidel a Schmitz Cargobull, vzhledem ke svému postavení na trhu, hodlá podle ředitele pro výzkum a vývoj Michaela Begemanna přenést tento standard i do segmentu přípojných vozidel.
V centru nechybí ani zkušební lavice pro jednotlivé díly a sestavy. Plného provozního zatížení se při testech dosahuje s pomocí stodvacetitunového betonového bloku se sedmi hydraulickými válci.
Výstavba střediska trvala necelý rok a Schmitz Cargobull na ni vynaložil 9,5 milionu €. Jen během posledních pěti let tak jeho investice do vývoje a výzkumu výrazně překročily částku 210 milionů €. Díky tomu mohl uvést na trh takové inovace, jako například technologii šroubování návěsů, žárově pozinkované rámy, vlastní nápravu ROTOS®, systém nastavování vnitřní výšky návěsu VARIOS® či telematický systém pro návěsy. A dlouhodobě – již více než třicet let – sází při výrobě skříňových vozidel také na vlastní technologii FERROPLAST®.
FERROPLAST® – léty prověřená kvalita
FERROPLAST® představuje technologii výroby panelů z pěnového jádra krytého po obou stranách kovovými vrstvami. Od prvního uvedení na trh před třiceti lety se panely, samozřejmě s řadou zdokonalení, vyrábějí dodnes. Na základě podnětů od dopravců výrobce například zapustil kolejnice pro zajištění nákladu přímo do panelů, takže nevystupují ven, a využil prvky pro nakládku ve dvou patrech.
Panely jsou dostatečně pevné a zároveň pružné a dobře odolávají poškození při manipulaci s nákladem. Pokud již k nějakému poškození přece jen dojde, lze je snadno opravit i přímo v terénu, a to při zachování tepelně izolačních vlastností a prachotěsnosti.
Inovované chladírenské návěsy
Panely FERROPLAST® Schmitz Cargobull použil i u současné řady skříňových izolovaných návěsů S.KO COOL, které dnes vybavuje například sklopnou dělicí přepážkou či centrálním zamykáním. Nakládkou zboží do dvou pater se kapacita návěsu může zvýšit z 33 na 66 europalet. Z doplňkového vybavení lze uvést třeba závěsový systém na maso zabudovaný do střešní konstrukce.
Nový způsob utěsnění dveří zlepšuje izolační vlastnosti nástavby a přispívá tak k menší spotřebě energie, neboť chladicí jednotka může být v provozu kratší dobu. Nádrž nafty pro chladicí zařízení je z plastu, je tedy lehčí, nehrozí u ní koroze a je chráněna i proti krádeži paliva.
Konstrukce skříně návěsu z panelů FERROPLAST® umožňuje snížit hmotnost celého návěsu – vzhledem k jeho pevnosti není nutno používat klasický rám po celé délce vozidla. Návěsy jsou sériově osazeny nápravami ROTOS® s bezpečnostním systém RSP (Roll-Stability-Program).
Nové telematické systémy Schmitz Cargobull, pokud je jimi vozidlo vybaveno, umožňují dopravcům pomocí internetu kontrolovat jak návěs, tak i například teplotní režim v nákladovém prostoru nezávisle na tahači.
Sklápěcí návěsy i železniční přeprava
Chladírenské návěsy, které Schmitz Cargobull vyrábí v závodě ve Vredenu, představují jen jednu část jeho výrobního portfolia. Vedle valníkových a plachtových návěsů z Altenberge jsou v jeho nabídce i nové sklápěcí návěsy či podvozky pro dopravu kontejnerů s nastavitelnou délkou umožňující optimální rozložení hmotnosti z produkce závodu v městě Gotha. A nechybějí ani návěsy v úpravě umožňující jejich nakládání a dopravu na železničních vozech, které výrobce v České republice představil v roce 2006 (viz DN 43/06).
Nabídka servisních smluv
K minimalizaci starostí dopravce o technický stav vozového parku přispívají servisní smlouvy. Schmitz Cargobull je nabízí v řadě úrovní, z nichž nejvyšší je tzv. full service.
Dceřiná společnosti výrobce – Cargobull Parts & Services – servisní smlouvu připravuje každému zákazníkovi přesně podle jeho potřeb. Může se vztahovat jen na předepsané prohlídky anebo naopak i na opravy vozidla či dokonce servis pneumatik. Objednání komplexního balíčku má tu výhodu, že dopravci umožňuje přesnou kalkulaci měsíčních nákladů na konkrétní vozidlo.
Více než 90 procent náhradních dílů je Schmitz Cargobull schopen v Evropě dodat do 24 hodin po obdržení objednávky. A řidiči, kteří se na cestě ocitnou v nouzi, mohou volat zdarma na nepřetržitou asistenční linku.
Schmitz Cargobull provozuje i internetový portál s on-line objednávkovým katalogem dílů, v němž je registrováno více než 1500 servisních pracovišť. Vedle vlastních výrobků Schmitz Cargobull jsou v nabídce i značkové díly dalších výrobců, jako jsou například BPW, SAF, Knorr, Hella či Wabco.
c c c c c c
V České republice značku Schmitz Cargobull zastupuje společnost EWT, s. r. o.
(lan)