Železniční koridory

Vláda schválila záruku za 46 miliónů € pro I. Koridor

Vláda minulý týden schválila návrh zákona o státní záruce za úvěr na 46 miliónů €, tedy asi 1,5 miliardy Kč, pro České dráhy na dokončení I. železničního koridoru. Jde o částku na dofinancování projektu železničního koridoru, uvedl na tiskové konferenci během zasedání kabinetu ministr dopravy a spojů Jaromír Schling.
Celkem 384 kilometrů dlouhý koridor z Děčína do Břeclavi měl původně stát 24,4 miliardy Kč, ale stavba se o 12,1 miliardy Kč prodražila kvůli změně technických norem a nezapočítané inflaci. Přibližně 18 miliard Kč z celkové sumy je hrazeno formou úvěrů. Celá trasa by podle Jaromíra Schlinga měla být zprovozněna do konce příštího roku. Představitelé Českých drah již dříve uvedli, že některé stavby se zřejmě zpozdí kvůli zdržení jednání o financování z fondu Evropské unie ISPA.
Schválen i IV. koridor
Kabinet dále schválil projekt výstavby IV. koridoru z Prahy do Českých Budějovic a dál do Rakouska. Stavba s rozpočtem 38,6 miliardy Kč by měla být financována dotacemi od státu, úvěry a z fondů Evropské unie. Náklady výstavby by měl nést, podobně jako u silnic, stát. U projektů I. a II. koridoru část prostředků hradily České dráhy.
Podle Jaromíra Schlinga půjde o první projekt výstavby koridorů, při němž trasa nebude kopírovat dosavadní železniční trať. Modernizace bude zahájena v roce 2003 a dokončena do roku 2008.
(čtk) 

spinner