„S vlastními zaměstnanci máme na českém trhu silnější pozici“

Michael Mühlberger (FedEx) pro DN

Společnost FedEx poskytuje v České republice služby již od roku 1992 pomocí licencovaného zastoupení společností Inspekta. Na otázky o současném působení FedExu v ČR odpovídal výkonný ředitel provozních operací FedExu pro střední a východní Evropu Michael Mühlberger.

„Jaké změny v působení společnosti FedEx na českém trhu přinesl letošní rok?“ „Od zavedení nového obchodního modelu a přímých letů mezi Prahou a Paříží v září loňského roku využívají čeští zákazníci výhody hladce probíhajících služeb: všechny oblasti týkající se zákazníků, jako jsou slevy, marketing, celní odbavení, zákaznický a fakturační servis, řídí přímo zaměstnanci FedExu.Naše strategie v Evropě spočívá v zaměření se na to, co umíme nejlépe – poskytovat mezinárodní expresní služby. Vlastní tým lidí umožňuje větší flexibilitu a dává nám možnost poskytovat zákazníkům plně profesionální služby. S vlastními zaměstnanci máme na českém trhu silnější pozici a pro zákazníky můžeme vyvíjet individuální řešení služeb. Naši zákazníci v České republice mohou těžit z jedno- až dvoudenní dodávky zásilek do USA a po Evropě, a navíc i z dvou- až třídenní dodávky do Asie.“

„Získali jste letos rovněž nové zákazníky?“ „Díky uvedení nového business modelu a nových letů do České republiky jsme zlepšili své služby a rozšířili tak i klientelu.“

„Jaké jsou další plány a strategie společnosti FedEx pro Českou republiku?“ „Naše strategie v Evropě spočívá v zaměření se na to, co umíme nejlépe – poskytovat mezinárodní expresní služby. Chceme nabízet ještě rychlejší služby pro USA, Asii i pro všechna hlavní obchodní centra v Evropě. Naším cílem je stát se preferovaným přepravcem mezinárodních expresních balíkových zásilek. Stále zlepšujeme naši síť, abychom mohli otevírat nové trhy a posilovat naši pozici v celosvětovém měřítku.“

„Jak odhadujete svůj současný podíl na českém trhu?“ „Obvykle se k podílům na jednotlivých trzích nevyjadřujeme.“

„Jaký je váš současný vztah k Inspektě?“ „S Inspektou, naším servisním partnerem, máme dobrý vztah, spolupracujeme s nimi již od roku 1992. Společně poskytujeme zákazníkům v České republice doručovací a vyzvedávací služby. Inspekta má spolu s dobře zavedenou sítí také zkušenosti s místním trhem v České republice a co se týká doručovacích a vyzvedávacích služeb, budeme v našem pracovním vztahu pokračovat. Tento koncept nám umožní zachovat variabilitu transakčních nákladů.“

„Kolik zákazníků má FedEx v České republice?“ „Obvykle se o ničem, co má vztah k našim zákazníkům, nevyjadřujeme­.“ (pat)

Německo Expresní a balíkové služby se cenově velmi liší Deutscher Paket Dienst (DPD) je nejlevnější expresní a balíkovou firmou na německém trhu, zatímco služby TNT patří mezi nejdražší. Vyplývá to z nejnovější studie o situaci na německém trhu expresních, balíkových a kurýrních služeb, jejíž výsledky v září zveřejnila poradenská společnost ITA Logistics z Hamburku. Průzkum ukázal, že existují poměrně velké rozdíly mezi vlastním hodnocením firem a skutečným stavem. Například DHL, dceřiná společnost německého poštovního gigantu Deutsche Post, sama sebe řadí mezi „levnější“ – studie ovšem uvádí, že DHL je v mezinárodní expresní přepravě po TNT druhým nejdražším hráčem na trhu. ITA Logistics zkoumala nabídky sedmi největších firem na německém trhu: DHL, DPD, FedEx, GLS, GO!, TNT a UPS. Jejich produkty lze poměrně obtížně srovnávat, protože nabídky se řídí různými kritérii a od toho se odvíjejí i ceny za služby. Pro některé typy produktů dokonce vůbec nebylo možné provést seriózní srovnání. Studie nicméně konstatuje, že mezi typově srovnatelnými službami panují značné cenové rozdíly. Experti ITA Logistics do studie zapracovali i detailní přehled německého trhu kurýrních, expresních a balíkových služeb, údaje o jednotlivých segmentech (B2B, B2C), podíly jednotlivých operátorů a další důležitá data. Německý trh loni podle studie ITA Logistics vykázal obrat 8,3 miliardy €. Na vnitrostátní přepravu připadlo 78 procent, mezinárodní provoz se na výnosech podílel 22 procenty. Největší firmou je DHL, která kontroluje třicet procent trhu a jasně dominuje vnitrostátní expresní a balíkové přepravě. V mezinárodní přepravě vede nizozemská skupina TNT. Zpracovatelé studie využívali oficiální ceníky publikované na internetu nebo v nabídkových brožurách. Pro vyjasnění některých detailů a možnost srovnání produktů provedli pracovníci ITA Logistics ještě řadu individuálních rozhovorů. n www.ita-logistics.com

spinner