4. prosince 2023
4.12. - Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání několika obyvatel Dražkovic, místní části Pardubic, proti stavebnímu povolení na výstavbu jihovýchodního obchvatu města. Obávali se zvláště hluku z dopravy, zpochybňovali hlukovou studii a chtěli více protihlukových stěn. Pode ministerstva však žádná z námitek nebyla důvodem pro zrušení povolení, zjistila ČTK z dokumemtu na úřední desce Pardubického kraje.
"Proti tomuto rozhodnutí se nelze dále odvolat ani podat rozklad," uvedlo ministerstvo. Stavební povolení tak nabylo právní moci.
Jihovýchodní obchvat v budoucnu propojí místní část Pardubičky se silnicí II/324 na Chrudim, napojí se na ni na kruhové křižovatce u Dražkovic, odkud je příjezd i na silnici I/37. Měl by odvést tranzitní dopravu mimo centrum Pardubic. Trasa je dlouhá přibližně 3,1 kilometru, bude na ní šest mostů včetně mostu přes Chrudimku a migračního objektu pro zvěř, budou tam také čtyři kruhové křižovatky. Celková délka protihlukových stěn přesahuje 1600 metrů. Náklady se v minulosti odhadovaly na 600 milionů korun bez DPH, výstavba by měla trvat dvě stavební sezony.
Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun, jehož příprava trvala od roku 2006. Bude měřit 4,2 kilometru a spojí křižovatku v Trnové kolem sídliště Cihelna se sídlištěm Dubina. Nejnáročnější stavbou bude zavěšený most přes Labe a jeho slepé rameno, který bude mít dvě pole a bude dlouhý 220 metrů. Na dokončení celé silnice má firma 27 měsíců, skončit má na jaře 2025. Staví se v režimu Desing & Build, dodavatel má na starosti i projektovou dokumentaci. Smlouva má valorizační doložku, která se týká ceny materiálu.
Jihozápadní obchvat města, který se projednává od roku 2008, stále nemá schválenou trasu. Variantu kolem armádního letiště vloni neschválilo ministerstvo obrany. Po dokončení všech obchvatů vznikne kolem krajského města silniční okružní systém.
(čtk)
Mapa: Ředitelství silnic a dálnic