28. září 2022, lan
29.9. - DHL a NYU Stern School of Business zveřejnily nový DHL Trade Growth Atlas, který mapuje nejdůležitější trendy a možnosti globálního obchodu se zbožím. Výzkum proběhl ve 173 zemích a poskytuje cenné obchodní informace pro tvůrce legislativy a lídry v oboru. Výsledky jsou optimistické – poukazují na odolnost globálního obchodu i v ekonomicky nestabilní době.
„Naším cílem je, aby se DHL Trade Growth Atlas stal přehledným zdrojem informací o změnách v globálních obchodu. Obchod zůstane klíčovou hybnou silou prosperity – stejně jako to bylo po staletí. V současném globálním obchodním prostředí může DHL zákazníkům pomoci přehodnotit spolupráce s určitými dodavatelskými řetězci a založit je na rozumném kompromisu mezi náklady a riziky tak, aby byly efektivní a bezpečné. Jako přední světový poskytovatel logistiky nabízíme řešení všech požadavků spojených s logistikou a prokázali jsme, že poskytujeme stabilní a spolehlivé služby i v nestabilním tržním prostředí,“ řekl John Pearson, generální ředitel DHL Express.
Mezinárodní obchod je v současném kontextu považován za zvláště důležitý kvůli jeho schopnosti urychlit hospodářský růst, snížit inflaci a umožnit zemím a společnostem přístup k více zdrojům klíčových informací.
Klíčové pilíře: růst, posuny a příležitosti
DHL Trade Growth Atlas mapuje také změny v podílech zemí a regionů na světovém obchodu. Mezi hlavní body například patří:
Pochopení globálního obchodu a jeho příležitostí
DHL Trade Growth Atlas zkoumá trendy růstu globálního obchodu, geografické posuny, kombinaci obchodovaných produktů a širší změny v podnikatelském prostředí. Analyzuje obchod se zbožím po celém světě podle regionů, pro vyspělé vs. rozvíjející se ekonomiky a napříč 173 zeměmi. Zpráva obsahuje stručné jednostránkové shrnutí pro každou z těchto zemí. Pokryté země tvoří více než 99 % světového obchodu, HDP a populace.
„Snažili jsme se vypíchnout nejdůležitější informace o stavu a trajektorii globálního obchodu a oživit data v mapách, grafech a dalším vizuálním obsahu. Výsledky ukazují, jak ve vyspělých i rozvíjejících se ekonomikách a v regionech po celém světě stále existují velké příležitosti k růstu obchodu. Obchodní prostředí se posouvá a přináší nové výzvy a tato zpráva vyvrací předpovědi o velkém ústupu od globálního obchodu,“ říká Steven Altman, Senior Research Scholar a ředitel DHL Initiative on Globalization v NYU Stern's Center for the Future of Management.
DHL Trade Growth Atlas doplňuje zavedenou sérii DHL Global Connectedness Index. Zatímco DHL Trade Growth Atlas poskytuje detailní informace o globálním obchodu se zbožím, DHL Global Connectedness Index, pravidelně zveřejňovaný od roku 2011, analyzuje širší fenomén globalizace – založený na obchodu se zbožím a službami a také na celosvětových tocích kapitálu, lidí a informací. Obě zprávy pomáhají vyhodnotit slibné obchodní příležitosti a podporují debaty o obchodu a globalizaci založené na faktech.
(lan)
Foto: DHL