​Nezbytní pomocníci při výrobě cukrovinek i klimatizací

​Nezbytní pomocníci při výrobě cukrovinek i klimatizací

Ačkoli podle odhadů odborníků se zákazníci s pohony vozíků na Li-Ion akumulátory teprve seznamují, někteří již vozíky s alternativním pohonem nasadili do svých provozů a vyzkoušeli je v praxi. Přinášíme dva příklady z míst, kde slouží vozíky od společnosti Toyota Material Handling.

Nasazení lithium-iontových baterií bylo součástí koncepce postupné optimalizace a modernizace flotily vozíků, která byla ve společnosti Nestlé Česko s.r.o., závod Orion v Olomouci, zahájena v roce 2015. Koncepce vznikla na základě podrobného auditu současných potřeb logistiky a manipulace ve všech výrobních a skladových provozech, na kterém spolupracovala Toyota Material Hand-ling CZ.

Firma považuje výměnu baterií za rizikovou činnost a preferuje bezpečné a pohodlné pracovní postupy, které se promítnou i do rychlosti a efektivnosti operátorů. Jednoduchý režim nabíjení lithium-iontových baterií bez nutnosti baterie měnit byl jedním z důvodů, proč se v Nestlé pro tuto technologii rozhodli. Čtyři vozíky BT LWE200 s lithium-iontovou technologií teď slouží ve vybraných provozech, kde intenzita manipulace dosahuje nadprůměrného rozsahu ve více směnách, a kde je tím pádem disponibilita vozíku a eliminace výměny baterie určujícím prvkem pro její zrychlení. Expedice hotových čokoládových výrobků se logicky jevila jako první vhodný provoz pro nasazení vozíků s lithium-iontovými bateriemi, protože její činnost byla nejsnáze zmapovatelná.

Dalším provozem, kde se můžeme setkat s lithium-iontovými vozíky Toyota, je hala společnosti DENSO MANUFACTURING CZECH s.r.o. z Liberce. „Jelikož už jsme měli o lithium-iontové technologii pozitivní informace, zejména o volném režimu při nabíjení baterií a možnosti úplně eliminovat náhradní baterie a nabíjecí místnost, požádali jsme Toyotu o návrh koncepce vybavení nové haly flotilou vozíků kompletně postavených na lithium-iontových akumulátorech. Otestovali jsme si samozřejmě jejich výkon, průběžné nabíjení i disponibilitu v našich provozních podmínkách. Test s retrakem BT Reflex byl úspěšný, vozík se osvědčil a potvrdily se všechny provozní předpoklady navrhované koncepce, takže nic nebránilo vystavení první objednávky na lithium-iontové baterie v historii Densa,“ uvedl

Tomáš Procházka, manažer logistiky DENSO MANUFACTURING CZECH. Obdobné procesy jako v jiných halách, tedy zavážení komponentů na výrobní pracoviště, odvoz hotových výrobků, odpadu nebo prázdných obalů, zvládne nyní Denso díky lithium-iontovým bateriím s menším počtem vozíků – dvou retraků BT Reflex RRE140, tří nízkozdvižných vozíků BT LPE200, tahačů BT TAE100/TAE300 a čelních vysokozdvižných vozíků Toyota Traigo.

(mna)

spinner