29.6. – Tržby ze služeb mobility zahrnujících aplikace pro půjčování aut, sdílení jíst a jízdních kol by měly do roku 2030 celosvětově dosáhnout 660 miliard USD (15,4 bilionu Kč). Ve srovnání s rokem 2020 to představuje nárůst o téměř 40 procent. Vyplývá to ze studie organizace Oliver Wyman Forum a Institutu dopravních studií při Kalifornské univerzitě v Berkley, na kterou upozornila agentura Bloomberg.
Aktuálně
29.6. – Reorganizace Českých aerolinií skončila. Insolvenční soud vzal na vědomí splnění podstatných částí reorganizačního plánu podniku. Šlo především o uhrazení největší části dluhů za více než 58 milionů korun, emisi nových akcií a převzetí novými akcionáři, změny základního kapitálu nebo načerpání vypořádacího a provozního úvěru od nových investorů. Vyplývá to z informací insolvenčního rejstříku.
29.6. – Společnost BusLine, která zajišťuje regionální autobusovou dopravu ve čtyřech z osmi oblastí v Pardubickém kraji, nedostane platbu za jeden měsíc. Důvodem jsou výpadky spojů po převzetí dopravy 12. června, firmě se nedostává řidičů. Kromě toho bude muset zaplatit pokutu podle smlouvy s Pardubickým krajem, řekl dnes na jednání krajských zastupitelů náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
29.6. – DB Schenker přispívá k udržitelnosti dodavatelských řetězců a v evropské přepravní síti už jeho vozidla na elektrický pohon najela více než 1,5 milionu kilometrů. Do roku 2030 společnost plánuje zajišťovat svozy a doručování ve městech výhradně elektromobily.
29.6. – Tání ledového příkrovu v Arktidě způsobené globálními změnami klimatu umožní ekologičtější lodní dopravu a sníží díky novým námořním trasám vliv Ruska. Podle studie vědců z americké Brownovy univerzity a univerzity v Maine budou nákladní lodě moci díky odlednění využívat kratší a přímější trasy, což sníží emise.
29.6. – Do výkonnosti automobilového průmyslu také v roce 2021 zasáhla pandemie covidu-19, i když tentokrát odlišně. Její následky se v silně globalizovaném odvětví projevily především ve druhé polovině roku. Kritický nedostatek polovodičových čipů, problémy v dodavatelsko-odběratelských řetězcích i v logistice, nedostatek surovin a dalších materiálů včetně růstu jejich cen vedly společně k zásadnímu narušení výroby u většiny evropských automobilek. I přes další pokles výroby vozidel v České republice se podnikům podařilo meziročně zvýšit celkové tržby i export a zároveň udržet zaměstnanost i růst mezd.
28.6. – Plzeňský kraj už má návrh vládního usnesení, které se zabývá výstavbou strategického podnikatelského parku Plzeň-Líně (SPP) na 400hektarovém letišti. Mohla by tam vzniknout továrna na výrobu baterií do elektroaut, takzvaná gigafactory. Největší zájem má německá automobilka Volkswagen, která by podle kraje investovala až 120 miliard korun a zaměstnala až 4500 lidí. Český stát by podle návrhu usnesení vložil do přípravy území devět miliard, demolice budov na letišti mají začít ještě letos. Park by měl být připravený pro strategického investora do roku 2027. Kraj vládě obratem zašle případné připomínky. Řekl to hejtman Rudolf Špoták.
28.6. – Radní hlavního města včera z pozice valné hromady změnili stanovy pražského dopravního podniku (DPP) tak, že jeho vedení nově nebude moci bez souhlasu vedení metropole rozhodovat o majetkových transakcích nad 50 milionů korun. Dosud byl limit zhruba šest miliard korun. Opatření radní schválili na pokyn městského zastupitelstva, které jim to uložilo předminulý týden spolu se zadáním hloubkového auditu v DPP a dalších městských firmách, které měl v gesci obviněný bývalý náměstek primátora za STAN Petr Hlubuček.
28.6. – Kontejnerový terminál Altenwerder (CTA) společnosti Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) opět obdržel certifikaci TÜV Nord jako klimaticky neutrální podnik. Tím byla zdůrazněna průkopnická role CTA v tomto odvětví jako udržitelného a inovativního podniku.
28.6. – Ač by se mohlo zdát, že logistika je výhradně mužským oborem, není tomu tak. Společnost Geis zaměstnává ženy na široké škále pozic od řadových pomocných až po ty manažerské. A do logistiky proudí navíc žen stále více. Nahrává tomu fakt, že díky technickému a technologickému pokroku je práce fyzicky méně náročná.