25. listopadu 2019, Martina Vampulová
Současná témata balíkového trhu i finanční situace České pošty a její strategie. O tom všem se na začátku října diskutovalo na České poště. Generální ředitel České pošty Roman Knap s ministrem vnitra Janem Hamáčkem předložili premiéru Andreji Babišovi schválený restrukturalizační plán státního podniku na léta 2019 až 2022.
Jeho základním stavebním kamenem je oddělení komerčních služeb od těch státních za účelem zajištění transparentního financování jednotlivých činností. Strategie je postavena na předpokladu nerušení poboček, zkvalitnění poskytovaných služeb a dosažení zisku v roce 2021 i za podmínky navýšení mezd pošťáků.
„Restrukturalizace nebude ona brutální řezničina známá pod Churchillovým ,krev, pot a slzy‘. Ale dřina, která bude bolet, to bude. Směr, kterým se Česká pošta vydala, je jediný možný, aby přežila. Dnes jsme diskutovali, zda má být tempo rychlejší nebo pomalejší. Ale samotnou cestu nikdo nezpochybnil. Česká pošta je velký a složitý podnik, který je ale pevnou součástí kritické infrastruktury státu,“ řekl generální ředitel České pošty Roman Knap.
Česká pošta za loňský rok vykázala provozní ztrátu přes jednu miliardu Kč. V černých číslech bude opět v roce 2021. Jedná se o ambiciózní plán, který Česká pošta splní.
Dalším tématem jednání byl projekt BalíkovnaCZ. Ta bude zahrnovat veškerá expresní výdejní místa České pošty včetně 1500 externích výdejních míst. Česká pošta tak dále rozšíří svoji již tak největší výdejní síť v České republice.
(mna)
Foto: Wikimedia