30. dubna 2014
PRAHA (30.4.) – Pro začátek motoristické sezóny připravil ČSOB Leasing výhodnou půjčku s úrokovou sazbou začínající od 3,6 procenta. HIT Kredit v sobě zahrnuje možnost upravit si první a poslední splátku, výhodné pojištění a poukaz na jednu noc pro dvě osoby v jednom z 270 hotelů po celé Evropě.
Podíl nákupu aut financovaných prostřednictvím úvěru nebo leasingu oproti hotovosti činí v České republice zhruba 45 procent. „Pokud se například podíváme na prodeje užitkových vozidel, téměř 70 procent jich je zaplaceno s pomocí cizího kapitálu. Firmy chápou, že peníze na účtu mohou využít mnohem efektivněji, zejména k rozvoji podnikání a své budoucí konkurenceschopnosti na trhu,“ upřesňuje situaci Petr Neuvirth, ředitel Rozvoje produktů, procesů & marketingu ČSOB Leasing.
Nejoblíbenější formou financování aut jsou ale účelové úvěry. V loňském roce bylo s jejich pomocí zakoupeno 26,4 procenta z celkového prodeje. „Lidé i firmy oceňují, že rozloží náklady do delšího časového období a často si pořídí i lepší auto, než původně plánovali. Díky tomu dochází k obnově zastaralého vozového parku a tedy i zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Nová vozidla jsou navíc ohleduplnější vůči životnímu prostředí a zároveň mají vyšší úroveň pasivní bezpečnosti,“ doplňuje Petr Neuvirth.
Průměrný věk osobního vozidla se v České republice dlouhodobě příliš nemění, vloni se vyšplhal na 14,2 roku. Hluboko pod optimální hodnotou (8 až 10 procent) probíhá obměna vozového parku s 3,51 procenta. Podle výsledků letošního prvního čtvrtletí roste počet nových registrací u nákladních vozů, kde se projevuje dopad nové emisní normy Euro 6.
Na financování nových a ojetých vozů, nových motocyklů všech značek a modelů nyní nabízí ČSOB Leasing půjčku HIT Kredit určenou pro podnikatele i soukromé osoby. „Klient si může nastavit výši první i poslední platby a tím ovlivnit výši měsíční splátky. Podobná strategie se může hodit v případě, kdy očekává, že mu za pár let přijdou peníze z dluhopisů nebo ze stavebního spoření,“ komentuje parametry Oldřich Freidinger, manažer týmu Marketing ČSOB Leasing.
ČSOB Leasingu se podařilo vloni uzavřít obchody v objemu nově poskytnutého financování ve výši 10,688 miliardy korun, to je o 17 procent více než v roce předcházejícím. Společnost financuje z 85 procent nová vozidla, 15 procent tvoří vozidla ojetá.
(tj)