Pražská TSK loni dala do investic a oprav pražských silnic 3,2 miliardy korun

Pražská TSK loni dala do investic a oprav pražských silnic 3,2 miliardy korun

4.7. - Pražská městská firma Technická správa komunikací (TSK) loni dala do oprav silnic asi 1,7 miliardy korun, do nových investic pak vložila asi 1,5 miliardy. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti, kterou má ČTK k dispozici. Dalších zhruba 1,5 miliardy korun šlo na zimní a letní údržbu silniční sítě. Firma, jejímž jediným vlastníkem je hlavní město, hospodařila se ziskem 5,7 milionu korun, o rok dříve to bylo 3,1 milionu korun.

TSK se podle zprávy stará o majetek v účetní hodnotě 95 miliard korun a ke konci loňského roku měla 483 zaměstnanců. Zajišťuje opravu a údržbu pražských silnic o délce 2342 kilometrů, 615 mostních objektů a 11 tunelů. Stará se také o stromořadí a další uliční zeleň a na starosti má i systém zón placeného stání a síť P+R parkovišť.

Největší loni zahájenou rekonstrukcí byla první část opravy Barrandovského mostu, která letos pokračuje a bude trvat do roku 2025. Před tím TSK nechala rozšířit sjízdnou rampu z mostu směrem na Modřany a první části prací předcházelo také rozšíření Strakonické, které umožnilo vytvoření vyhrazeného pruhu pro MHD. Dokument dále zmiňuje také například rozšíření mostu Závodu Míru na Zbraslavi.

Z dalších investice zpráva zmiňuje podpis smlouvy na rekonstrukci Libeňského soumostí, u které začaly přípravné práce. Město také nechalo upravit Smetanovo nábřeží, kde nechalo vysadit nové stromy, rozšířit chodníky a přemístit tramvajové zastávky. TSK rovněž zahájila rekonstrukce křižovatky Poděbradská – Průmyslová – Kbelská, která by měla odstranit úzké hrdlo na přetíženém průmyslovém polookruhu.

Firma se věnovala i mostům, například u Mánesova mostu provedla kompletní diagnostiku a připravila plán údržby do doby, než bude připravena rekonstrukce. V případě Čechova mostu pokračovala v roce 2021 zahájená oprava zábradlí s bronzovými sochami. U dalších mostů firma podle dokumentu prováděla běžnou údržbu, na Hlávkově mostě pak opravila dlažbu na zbylé části vozovky ve směru z Holešovic do Karlína.

Kromě údržby a investic do silniční sítě má firma na starosti také letní a zimní údržbu, tedy zajištění sjízdnosti silnic v zimě a čištění ulic a péči o zeleň v létě. Na zimní opatření dala podle dokumentu TSK loni asi 696 milionů korun, na letní pak zhruba 804 milionů korun.

TSK vznikla jako akciová společnost k 30. září 2014 a postupně nahradila dřívější stejnojmennou příspěvkovou organizaci, která zanikla. Předsedou představenstva je od dubna 2019 Jozef Sinčák.

(čtk)

Foto: TSK - Barrandovský most po první etapě rekonstrukce, podzim 2022

spinner