6. září 2015
OSTRAVA (6.9.) – DHL Freight, jeden z největších poskytovatelů logistických služeb a přední silniční nákladní přepravce v Evropě, rozšiřuje nabídku multimodálních přeprav mezi Čínou a Evropou prostřednictvím nové linky mezi Zhengzhou a Hamburkem. Vlak naložený celými kontejnery (FCL) anebo kusovými zásilkami (LCL) zvládne cestu mezi oběma městy za 17 dnů.
Jedná se o rozšíření nabídky železniční přepravy Západním koridorem (Chengdu – Malaszewicze/Lódz). V nabíce DHL je také možnost přepravy přes Severní koridor (Suzhou – Varšava). „Rozšiřujeme naši nabídku, abychom zákazníkům nabídli větší flexibilitu při výběru toho nejlepšího přepravního řešení. Jedná se o opravdové multimodální řešení, které zahrnuje tři trasy s různými místy pro nakládku a vykládku a to napříč Asií a Evropou. S naší širokou nabídkou multimodálních řešení nabízíme zákazníkům možnost zvolit si variantu, která nejvíce odpovídá jejich potřebám, ať už se jedná o dobu přepravy anebo úsporu nákladů,“ uvedl Amadou Diallo, generální ředitel DHL Freight.
Nová linka mezi Zhengzhou a Hamburkem doplňuje stávající nabídku železničních přeprav zásilek mezi Čínou a Evropou. Západním koridorem vede trasa z čínského Chengdu do polského města Lódz. Chengdu je hospodářským centrem zejména pro hi-tech výrobky a automobilový průmysl a je také hlavním distribučním centrem pro západní část Číny. Severním, takzvaným transsibiřským koridorem, pak vede trasa, která spojuje výrobní a komerční centra v oblasti Šanghaje a Suzhou s Varšavou.
S nadstandardní úrovní zabezpečení a využitím špičkových systémů pro sledování zásilek mají zákazníci neustálý přehled o svém zboží. Službu tak ocení zejména firmy, které přepravují pravidelně větší množství zboží vysoké hodnoty, např. z oborů Automotive nebo Hi-Tech. Železniční přeprava je v porovnání s námořní přepravou kratší až o tři týdny. Zákazníci vyžadující ekologicky šetrné přepravní řešení mohou využitím železniční přepravy snížit vyprodukované emise CO2 až o 90 procent v porovnání s leteckou přepravou.
(tj)