7. září 2021, lan
7.9. — Během července a srpna odbavila letecká společnost Emirates téměř 1,2 milionu cestujících přes svůj letecký uzel v Dubaji, což je značný nárůst oproti 402 000 cestujících ve stejném období v roce 2020. Emirates se podle nejnovějších statistik Mezinárodní asociace pro leteckou dopravu (IATA) stala v roce 2020 největším mezinárodním leteckým dopravcem s více než 15,8 milionů odbavených zákazníků.
Od chvíle, kdy se Dubaj znovu otevřela mezinárodním návštěvníkům, obnovila společnost Emirates postupně svou leteckou síť z několika měst v červenci 2020 na více než 120 destinací do dnešního dne. V plánu je navýšení dalších letů na více než 20 linkách Emirates během října.
Již v roce 2019 testovala společnost Emirates biometrickou technologii, která byla zavedena během posledního roku a k dnešnímu dni bylo nainstalováno více než 30 biometrických kamer na mezinárodním letišti v Dubaji. Kamery jsou jak u odbavovacích přepážek, tak u letištních salónků nebo u nástupních bran.
Bezpečnou a pohodlnou bezkontaktní technologii využilo od jejího zavedení více než 58 000 zákazníků pro vstup do letištních salónků a více než 380 000 zákazníků si jí zvolilo pro odbavení a nástup do letadla.
Pandemie vyvolala velký zájem o biometrickou technologii a Emirates plánuje rozšířit počet biometrických bran. Aerolinky zároveň úzce spolupracují s letištěm v Dubaji a jeho imigračním odborem (GDRFA) na opětovném zavedení inteligentních bran, které umožní cestujícím projít pasovou kontrolou během několik sekund pomocí nové bezkontaktní technologie.
Nové samoobslužné odbavovací přepážky a kiosky Emirates, které umožňují zákazníkům si sami odbavit zavazadla, získat palubní lístek, vybrat si sedadlo a ušetřit tak čas, byly představeny v září 2020 a těší se čím dál větší oblibě. Jen v červenci a srpnu využilo tuto praktickou službu více než 568 000 zákazníků. Během září plánuje Emirates instalaci dalších šesti samoobslužných kiosků v blízkosti First a Business Class salónků.
V loňském roce představila letecká společnost také novou technologii, která zákazníkům usnadní hlášení zpožděných nebo poškozených zavazadel na stránkách emirates.com, sníží tím nejen spotřebu papíru, ale také čas a nepohodlí zákazníků, kteří budou moci lehce vyhledat stav svého hlášení.
(lan)
Foto: Emirates