26. září 2024, (pav)
26.9. - Patentovaný systém LiftRunner od společnosti STILL je již léta synonymem pro štíhlé, bezpečné a perfektně synchronizované zásobování výroby. Nyní expert na chytrá intralogistická řešení z Hamburku rozšiřuje své portfolio rámů tažných souprav LiftRunner hned o tři novinky, které mají za cíl pomoci dosáhnout zákazníkům ještě vyšší efektivity a flexibility, připravit na míru střižená řešení a současně vytvořit ty nejlepší předpoklady pro automatizované procesy. Varianta s rámem BX je určena pro velmi ekonomické zásobování výrobních linek, zatímco typy PE a PH jsou zaměřeny na automatizaci takzvané „poslední míle.“ Robustní rám PH je přitom vhodný i pro náročná venkovní nasazení.
Pro mnoho firem je logistika bez vysokozdvižných vozíků, zajišťovaná inteligentními tažnými soupravami optimálním řešením, zvláště pokud je třeba zásobovat výrobní linky potřebnými díly v režimu just in sequence. Výhody jsou jasné, kromě efektivity jsou dalšími výhodami minimalizace zásob, snížení chybovosti, nižší personální náročnost, výrazné zklidnění dopravy a efektivní snížení nákladů. Se svým systémem LiftRunner STILL zákazníkům nabízí široké portfolio manuálně ovládaných i automatizovaných tahačů, několika druhů rámů a přepravních vozíků. Různé součásti tažné soupravy lze kombinovat podle potřeby a jsou tedy vhodné pro různé způsoby použití.
Nyní STILL rozšiřuje své portfolio o tři novinky a zaměřuje se přitom na důležité oblasti, jako je zvýšení efektivity a automatizace.
Rám STILL BX: Šest až osm přívěsů při stejné délce soupravy
Rám STILL BX byl vyvinut pro dosažení ještě větší efektivity v zásobování výroby. Jeho přednostmi jsou asymetricky posunuté nápravy a nová skládací oj. V souhře umožňují tyto dva prvky zkrácení délky inteligentní tažné soupravy při současném zvýšení její věrnosti stopě. Místo běžných čtyř přívěsů jich může tahač s rámy BX táhnout šest – a za určitých předpokladů dokonce osm –, aniž by souprava potřebovala více místa pro projíždění zatáček a změnu uličky. „Při zachování původních prostorových poměrů to znamená zvýšení kapacity o 50 nebo dokonce až o 100 procent,“ vysvětlil Herbert Fischer, specialista společnosti STILL na inteligentní tažné soupravy. Souprava zůstává přitom obratná a flexibilní a dokáže provést obrat o 180 stupňů v uličce široké pouhých 4,5 metru. Pro firmy to znamená větší produktivitu. „Rám BX umožňuje dodat do výroby ve stejném čase a pouze s jednou inteligentní tažnou soupravou až dvojnásobné množství materiálu,“ doplnil Herbert Fischer. Rám BX je ovšem atraktivní volbou i pro firmy, které nepotřebují zvýšit frekvenci zásobování. Pokud díky vyšší přepravní kapacitě může souprava jezdit k výrobní lince méně často, přináší to úspory a výrazné zklidnění dopravy. Tím se také zvyšuje bezpečnost ve skladu a šetří cenné energetické a personální zdroje. „Čím méně vozíků ve skladu a výrobě jezdí, tím méně se musí vzájemně vyhýbat či si dávat přednost, přerušovat jízdu a znovu se rozjíždět – a tím se současně snižuje i pravděpodobnost vzniku nehod.“ objasnil Herbert Fischer důležitý benefit pro zákazníky.
Rámy STILL PE a PH: Flexibilně a automatizovaně až k výrobní lince
Rozhodující přidanou hodnotou nových rámů PE a PH je optimalizovaná kompatibilita s nákladovými jednotkami a efektivní souhra mezi inteligentní tažnou soupravou a automatizovanými vozíky. Dalším prvkem je inovativní řízení čtyř kol, které i při vyšších rychlostech projíždění zatáček a brzdných manévrech zajišťuje vynikající věrnost stopě. Vysoká flexibilita nákladových jednotek je u nových rámů možná díky posuvnému středovému sloupku. V kombinaci s možností oboustranného nakládání a vykládání lze rámy kombinovat s řadou různých nákladových jednotek. Zasouvací zvedací profily přitom velmi usnadňují zasouvání a vysouvání pojízdných vozíků a průběžné blokování. Systém také podporuje ergonomické držení těla obsluhy i v případě těžkých břemen a obsluze značně usnadňuje práci. „Požadavky zákazníků jsou stále komplexnější a individuálnější, výroba je flexibilnější a velikosti šarží menší. Díky vysoké kompatibilitě našich rámů klientům poskytujeme maximální volnost rozhodování a možnost přizpůsobit systém LiftRunner přesně svým potřebám,“ řekl Herbert Fischer.
Vedle vysoké kompatibility nákladových jednotek zasouvací zvedací profily umožňují prostrčení. Při spuštění rámu se zvedací profily skryjí ve středním profilu, takže lze nákladovou jednotku kompletně posunout rámem. Když se rám zvedne, zvedací profily opět vyjedou ze středního profilu, nacházejí se pak pod pojízdným vozíkem a nadzdvihnou ho. To umožňuje nakládání a vykládání inteligentní tažné soupravy autonomními mobilními roboty (AMR), například STILL ACH nebo AXH. Tím STILL připravuje zákazníkům cestu k plně automatizovanému zásobování „poslední míle“ a k bezpečnému, optimálně synchronizovanému dodávání materiálu od inteligentní tažné soupravy k výrobní lince. Vedle zvýšení výkonu překládky zde hrají důležitou roli také aspekty bezpečnosti a minimální potřeby obsluhy. Zatímco rámy PE jsou koncipovány pro nasazení ve vnitřních prostorách a zatížení až 1 000 kg na přívěs, rámy PH jsou perfektní volbou pro náročná nasazení i venku, jsou velmi robustní a vybavené velkými SE koly a díky ochraně proti nepřízni počasí a bezpečnému osvětlení se výborně hodí ke spolehlivému a plynulému zásobování celého provozního areálu. Mohou přitom přepravovat až 1 600 kg na každém přívěsu.
Zavedením nových rámů STILL rozšiřuje své portfolio inteligentních tažných souprav pro individuální požadavky zákazníků a znovu prokazuje své strategické zaměření na témata kontinuálního zvyšování efektivity a důsledné automatizace optimalizovaných procesů v rámci materiálového toku.
(pav)
Foto: STILL