Odškodnění za zpožděné lety

Aerolinie musí odškodnit cestující, kteří nestihnou přípoj

Aerolinie musí odškodnit cestující, kteří nestihnou přípoj

BRUSEL (26.2.) – Letecké společnosti musí odškodnit i ty cestující, kteří díky zpožděnému příletu letadla zmeškali na přestupech přípoj a přiletěli do konečné destinace o více než tři hodiny později, než měli. Rozhodl o tom Soudní dvůr EU, který nejvyšším soudem v Evropské unii.

Tento verdikt doplňuje rozhodnutí soudu z října loňského roku, podle kterého cestující, kterým byl let zpožděn o tři a více hodin, mohou obdržet jako odškodnění až 600 € v závislosti na délce letu. Vztahuje se to na případy, kdy nebylo zpoždění způsobeno mimořádnými okolnostmi.

Soud doplnil své rozhodnutí kvůli sporu jedné z cestujících s leteckou společností Air France. Cestující si koupila letenku z německých Brém do paraguayského Asunciónu s přestupy. Její let do Paříže měl zpoždění dvě a půl hodiny, tedy kratší než tříhodinový, a neměla by tak nárok na odškodné. Kvůli zpoždění však nestihla přípoj do Sao Paula a do města Asunción se dostala o 11 hodin později, než měla.

Air France soud nařídil, aby zaplatila cestující 600 €. Aerolinie se však proti rozhodnutí německého soudu odvolaly a požádaly Soudní dvůr o rozhodnutí, zda musejí platit i v případě, že zpoždění letu bylo kratší než tři hodiny, avšak přílet do destinace byl opožděn o více než tři hodiny.

Soudní dvůr svým rozhodnutím upřesňuje předpis EU o kompenzacích pro cestující v letecké dopravě, který vstoupil v platnost v roce 2005 a stanovuje práva cestujících v případě, že jim bylo odepřeno nastoupení na palubu letadla nebo byl jejich let zrušen či zpožděn. Týká se všech aerolinií, které provozují lety z EU. Soud již dříve rovněž rozhodl, že aerolinie musí odškodnit cestující i v případě stávky.

(čtk)

spinner