23. prosince 2022, (pav)
23.12. - Společnost Gekkon International dodala manipulační techniku do společnosti D E L F Y. Ta prodává stavebniny, provozuje e-shop delfystaviva.cz. Konkrétně byly do užívání předány dva čelní akumulátorové vozíky HELI G2-LI s lithiovými bateriemi a nosností 3,5 tuny. Jak řekl Radoslav Řípa, jednatel společnosti Gekkon International, tyto vozíky jsou poháněny nejnovějším typem zcela bezúdržbových lithiových baterií s vlastním inteligentním managementem řízení baterie BMS - s možností samoohřevu baterií při dlouhodobém vystavení vozíku mrazu a nabíjení v mínusových teplotách, s funkcí regenerace energie.
Stavebniny využívají manipulační techniku se spalovacím motorem od jiného dodavatele, ale rozhodly se vyzkoušet stroje značky HELI s lithiovými bateriemi a BMS ve venkovním provozu.
Skladníci oceňují výrazně tišší provoz
I v aktuálním zimním období je technika značky HELI využívána na nakládku a vykládku kamionů, k ukládání materiálu a obsluhu zákazníků skladu. „Probíhá zkušební provoz, kdy porovnáváme jednotlivé výhody a nevýhody vozíků s různými typy pohonů, abychom se nakonec rozhodli, jakou cestou v rámci celé flotily půjdeme. Už teď můžeme říct, že vozíky HELI s lithiovými bateriemi jsou výrazně tišší, což ve skladu hodně oceňujeme,“ sdělil své první dojmy vedoucí skladu D E L F Y stavebnin Josef Visinger.
Lepší manévrovatelnost, stačí menší uličky
Další výhodu vidí v tom, že vozík s lithiovou baterií je kratší než vozík stejné nosnosti se spalovacím motorem. „Z hlediska praxe můžu říct, že kratší vozík se nám pro manipulace jeví jako lepší,“ konstatoval Josef Visinger. Doplňuje, že dobíjení vozíku probíhá průběžně v mezičasech, na dobíjecím místě. Radoslav Řípa k tomu řekl, že obecně platí, že když je vozík kratší, má to vliv i na šířku regálových uliček. I ty mohou být kratší, každá firma tedy může díky tomu ušetřit tolik potřebné místo pro skladování.
Li-ion baterie jsou ekologičtější. Další cestu ukáže ekonomičnost provozu
Josef Visinger dále podotkl, že firma se pro vozíky HELI s lithiovými bateriemi rozhodla kvůli tomu, že jsou ekologičtější, což je samozřejmě další nesporná výhoda ve srovnání se „spalovákem“. „Aktuálně zkoušíme, jaká bude úspora. Zajímá nás, vozík s jakým typem pohonu se v našem provozu, a navíc ve venkovních zimních podmínkách, ukáže jako provozně ekonomičtější. Podle toho se rozhodneme, zda naši flotilu manipulační techniky se spalovacími motory nahradíme vozíky s lithiovými bateriemi nebo ne,“ uzavřel Josef Visinger.
(pav)
Foto: Gekkon International