26.9. - Společnost Krone letos slaví desáté výročí založení závodu Krone v tureckém městě Tire, které leží asi 60 km jižně od hlavního města provincie Izmir. Tímto umístěním, které doplňuje mezinárodní výrobní síť, zdůrazňuje společnost Krone svůj geostrategický přístup. Kromě domácího tureckého trhu s velkým objemem dodávek zásobuje závod v Tire tři desítky zemí v Evropě, na Středním a Dálném východě, v Africe a Jižní Americe. Podíl exportu v roce 2022 činil přibližně 63 procent.
Aktuálně
26.9. - ČD – Telematika na konci srpna úspěšně dokončila homologační aktivity pro hnací vozidla řady 163 zpětně vybavené evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a od Evropské agentury pro železnice (ERA) získala rozhodnutí o rozšíření oblasti použití o Polsko. Lokomotivy řady 163 tak mohou aktuálně jezdit pod dohledem ETCS ve třech státech provozu – v České republice, na Slovensku a v Polsku.
26.9. - Pevně stanovená cena jízdy předem, zajištění dopravní obslužnosti v režimu 24 hodin denně a vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy. To jsou povinnosti nového provozovatele taxislužby společnosti Uber na Letišti Václava Havla Praha, který dnes zahájil svoji činnost a obsloužil už první zákazníky.
26.9. - Celkem 180 nových vozů bude tvořit 20 devítivozových souprav ComfortJet, které vycházejí z úspěšné platformy souprav Siemens Viaggio Comfort. Jde o vratné soupravy (push-pull), které mají na jedné straně řídící vůz a na opačné straně jsou vedeny lokomotivou Siemens Vectron, což usnadňuje obraty soupravy v cílových stanicích. Díky jejich nasazení České dráhy vyřadí odpovídající počet starých vozů, které jsou ještě v provozu. První soupravy ComfortJet svezou cestující v průběhu první poloviny příštího roku. V současnosti již probíhají na zkušebním železničním okruhu ve Velimi potřebné testy nutné pro schválení provozu.
26.9. - Jeden z největších světových expertů na přepravu a logistiku, společnost DSV, si v letošním roce připomíná 25. výročí od vstupu na český trh. Při příležitosti tohoto významného jubilea uspořádala česká pobočka DSV narozeninovou oslavu, která se uskutečnila 21. září v prostorách Žižkovské věže.
26.9. - Drážní zákon do budoucna umožní konzervaci málo využívaných lokálních železničních tratí. Novelu, která to umožní, včera podepsal prezident Petr Pavel. O prezidentově podpisu informoval Hrad. Změna zákona má také v souladu s předpisy EU zlepšit postavení cestujících na železnici. O konzervaci bude na žádost vlastníků rozhodovat Drážní úřad. Podmínkou bude, že dva roky po sobě klesl provoz na takové trati ročně pod 300 jízd za účelem přepravy osob a nebo 12 nákladních jízd. Změna se nelíbí Sdružení místních samospráv. Obce se podle něj obávají rušení tratí a snížení dopravní obslužnosti.
26.9. - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) včera po poledni zprovoznilo nový úsek hlavního tahu silnice I/27 za Plzní, který vede na Klatovy, Železnou Rudu až do Německa. Jde o kapacitní čtyřpruhovou komunikaci Šlovice – Přeštice o délce téměř 6,1 kilometru, která stála 1,276 miliardy korun. První po ní začala jezdit auta ve směru od Plzně, opačný směr od Přeštic byl otevřený později odpoledne. ČTK to řekl ředitel plzeňského ŘSD Miroslav Blabol.
26.9. – České dráhy od 10. prosince zdraží jízdné v průměru o 9,5 procenta. Zdražení reflektuje inflaci a rostoucí ceny údržby, nafty či náhradních dílů. České dráhy upravují ceny jízdenek pravidelně s novými jízdními řády, loni vzrostla cena jízdného o 15 procent. Národní dopravce za první pololetí vykázal hrubý zisk téměř miliarda korun. Ve stejné výši zdraží od prosince také univerzální železniční jízdenka OneTicket.
26.9. – Letecká společnost Austrian Airlines podle rakouského soudu klamala své klienty reklamou, že její lety jsou udržitelné. Firma totiž z valné části používá fosilní paliva, informovala včera agentura Bloomberg. Na firmu, která je rakouskou divizí německé Lufthansy, podalo začátkem tohoto roku žalobu rakouské sdružení na ochranu spotřebitelů kvůli reklamám na udržitelné letecké palivo.
25.9. – Návrh nové emisní normy EURO 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli se na tom ministři členských států na dnešním zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu. Do nového kompromisního návrhu se podařilo zahrnout všechny klíčové požadavky České republiky a koalice států, které chtěly změnit původní návrh Evropské komise. Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni současné normy EURO 6, a to včetně podmínek testování, dále dojde k prodloužení lhůt vstupů v platnost, zásadních změn dozná i systém monitorování emisí vozidla.